}
Tel:+34 977340850   

Mesures econòmiques col·legials


l

Són moments molt difícils per a tothom i precisament  des de la Junta de Govern quan vam començar a sospitar de la magnitud d’aquesta pandèmia, fins i tot abans  que es decretés l’Estat d’alarma, es va començar a treballar en un pla d’accions  pensant en el nostre col·lectiu,  en tots vosaltres, pensant en organitzar els serveis que caldria oferir,  en el personal del Col·legi i especialment en informar-vos de forma continuada de totes les novetats que es van succeint i que poden ser del vostre interès així com en totes les gestions que podem fer com a Col·legi per anar solucionant una a una totes aquelles mancances, dubtes o aclariments que fossin necessaris. 

Quatre son els objectius principals que ens vam marcar:

 

1.- La vostra seguretat i salut.

 

Prioritari. Conscients de que molts de vosaltres heu d’exercir  la defensa dels drets dels privats de llibertat per haver estat detinguts, de les víctimes per violència de gènere, i dels menors, vam iniciar un pla d’acció inicial per evitar desplaçaments al centre de detenció i a la seu judicial.

Vam obtenir els materials de prevenció necessaris que es van distribuir pels membres de la Junta de Govern a les comissaries i al Jutjat i que resten a la vostra disposició.

Actualment, com ja us vam informar, les diligències judicials es poden realitzar per videoconferència sense necessitat de desplaçament per part del lletrat/da. En relació a les declaracions policials, encara que presencials, es fa tot per via telefònica, si bé estem a  punt de posar en marxa la declaració policial per via telemàtica/telefònica també sense necessitat de desplaçar-vos, iniciativa que us serà comunicada tan bon punt estigui aprovada definitivament.

 

Per això, haig de felicitar, molt sincerament, a totes i tots els que en aquests dies esteu de guàrdia o bé els que en l’exercici de la professió heu assistit a detinguts, víctimes o menors perquè malgrat la situació, heu vetllat perquè no es vulneressin els drets de la nostra ciutadania.

 

2.- El manteniment dels serveis col·legials

 

Seguim prestant serveis amb l’organització mitjançant teletreball del personal, mantenint un horari continuat de 9 hores a 17 hores, després d’haver activat un pla d’organització de mitjans informàtics i telefònics  necessaris per a fer-ho possible.

 

3.- La informació actualitzada i continua als col·legiats/des.

 

Davant l’allau d’informacions, us venim informant de qualsevol novetat d’interès per a vosaltres, demanant aclariments, resolent dubtes de totes les noticies que dia a dia sorgeixen, mitjançant els mails i les xarxes socials (Facebook, twitter i Instagram).

 

4.- Estudi de la situació econòmica.

 

És evident  que aquest estat d’alarma suposa per a tot el col·lectiu  la disminució d’ingressos que ja estem patint davant la paralització de l’activitat, i òbviament la repercussió que això suposa per a tots i totes vosaltres i per al nostre Col·legi.

 

Al respecte, hem de ser conscients que el nostre Col·legi és una institució amb ànim de servei. El Col·legi no acumula guanys ni beneficis sinó que reinverteix sempre que és possible en la millora de serveis i instal·lacions per a les col·legiades i els col·legiats. En aquest sentit, els ingressos principals del nostre Col·legi provenen de les quotes col·legials i de les subvencions públiques per gestió del torn d’ofici, convenis amb entitats bancàries i en petita quantia de la formació, que en aquest Col·legi per als col·legiats/des és gratuïta.

 

Dit això, la Junta de Govern hem analitzat partida per partida el nostre pressupost, la nostra previsió de despeses fixes i en definitiva la nostra tresoreria a curt i mig termini. És per això que per acord de les Juntes de Govern, celebrades el dia 28 i 30 de març de 2020, hem acordat les següents mesures econòmiques que us passem a relacionar:

 

  1. En relació al personal del Col·legi, actualment sis treballadores, hem presentat un ERTO davant l’autoritat laboral, que compren la suspensió de contracte laboral per a una de elles i la reducció de la jornada laboral per a la resta.

Amb aquesta mesura podem mantenir el mateix horari d’atenció al col·legiat/da i a la ciutadania  mentre duri aquest estat d’alarma.

 

  1. Ajornament del pagament del 100% de les quotes col·legials dels mesos d’abril, maig i juny de 2020, amb l’únic requisit de la sol·licitud prèvia per part del col·legiat/da que estigui interessat, quotes que es liquidaran de forma prorratejada a les mensualitats de setembre, octubre, novembre i desembre de 2020 juntament amb les quotes ordinàries d’aquests mesos.

 

Aquesta mesura té com a objectiu que aquells companys i companyes que ho necessitin es puguin acollir a la pròrroga, mentre que es mantenen en règim ordinari per aquelles persones que no ens ho sol·licitin.

Les persones que ho sol·licitin ho hauran de comunicar al Col·legi mitjançant un correu electrònic al mail col.legi@advocatsreus.org com a màxim per tot el dia 6 d’abril de 2020.

Els càlculs a pagar en els mesos de setembre a desembre de 2020 son els següents:

 

  • Exercents residents: 96,08 €/mes
  • Exercents no residents:23,66 €/mes
  • No exercents: 17,50 €/mes

 

  1. Ajornament del pagament del 100% de les quotes dels mesos d’abril a setembre de 2020 als advocats/des de fins a 3 anys de col·legiació efectiva, amb l’únic requisit de la sol·licitud prèvia per part del col·legiat que l’interessi, que es liquidaran de forma prorratejada a les mensualitats de octubre a desembre de 2020, gener, febrer i març de 2021.

 

Aquesta mesura té com a objectiu que aquells companys i companyes que ho necessitin es puguin acollir a la pròrroga, mentre que es mantenen en règim ordinari aquelles persones que no ens ho sol·licitin. La Junta de Govern ha volgut tenir, dins les nostres possibilitats financeres  i de tresoreria, una consideració més especial envers l’advocacia més jove.

Les persones que ho sol·licitin ho hauran de comunicar al Col·legi mitjançant un correu electrònic al mail col.legi@advocatsreus.org com a màxim per tot el dia 6 d’abril de 2020.

 

  1. Posposar el pagament del 100% de la quota anual del CICAC (25 €) per al 28 de juliol de 2020.

 

  1. Fer gestions amb la companyia d’assegurances per a posposar i/o fraccionar el pagament del segon 50% de la quota de la pòlissa de responsabilitat civil prevista inicialment per a principis del mes de juliol de 2020.

 

  1. Creació d’un pla de contingència pressupostària en previsió de la crisi econòmica derivada de l’estat d’alarma decretat, amb un pla de màxima austeritat en la despesa col·legial

 

  1. Ajornar  els actes organitzats per celebrar el 175 aniversari del nostre Col·legi fins l’any vinent i suspendre els actes previstos per a la celebració de la nostra festivitat de Sant Raimon, prevista inicialment pel 16 d’octubre, limitant, cas que es mantingui, a la celebració d’un acte amb l’austeritat i senzillesa que demani el moment. 

 

Pensem que ara no és moment de festes ni de despeses que han d’anar destinades a cobrir necessitats més importants per el nostre col·lectiu i Col·legi.

 

  1. Continuar amb les gestions oportunes davant la Conselleria de Justícia a fi i efecte de què els pagaments del  TOAD siguin puntuals i mensuals com fins ara.

 

  1. Continuar exigint al govern, mitjançant el CICAC i el CGAE, la suspensió per al nostre col·lectiu del pagament dels impostos (iva, retencions irpf etc) als venciments establerts fins ara.

 

  1. Continuar exigint al govern, mitjançant el CICAC i el CGAE, mesures en relació a la situació dels autònoms així com en relació als mutualistes de la Mutualidad de la Abogacía i d’Alter Mutua, mesures amb beneficis, ajudes, suspensions de pagaments etc fins que no canviï la situació actual.

 

  1. Sol·licitar a diverses entitats financeres solucions, crèdits o préstecs per als col·legiats en condicions especialment avantatjoses donada la situació actual.

 

  1. Per afrontar la situació financera i de tresoreria del Col·legi demanar a l’Agència Tributària l’ajornament del pagament de tributs amb les limitacions legalment establertes fins al mes de juliol sense interessos.

 

  1. Estudiar la possibilitat de contractar per al Col·legi una pòlissa de crèdit en condicions avantatjoses i en previsió de manca puntual de liquididat.

 

  1. Estudiar la creació d’un fons social del Col·legi de l’Advocacia per a afrontar en un futur contingències similars i d’ajuda als col·legiats/es, el seu desenvolupament reglamentari i posterior aprovació en Junta General Extraordinària.

 

Atesa la constant i canviant evolució dels esdeveniments, els membres d’aquesta Junta de Govern, estem constantment interconnectats i comunicats  i es continuaran reunint per mitjans telemàtics com ho hem estat fent des de que es va iniciar la crisi totes les vegades que sigui necessari per adoptar les mesures urgents pertinents, restant a la disposició dels col·legiats/des per a qualsevol aclariment, consulta o suggeriment que vulgueu  realitzar.

Finalment, dir-vos que som conscients que en els propers dies i setmanes es presentaran nous escenaris d’actuació i continuarem adoptant decisions que donin resposta a cadascun d’aquests escenaris i a cada una de les vostres necessitats.

 

No en dubteu que no escatimarem esforços en donar resposta a totes les problemàtiques a les que ens enfrontem. Esperem que aviat es resolgui aquesta situació i que tots puguem tornar a la normalitat, als nostres respectius despatxos, als Jutjats, a la nostra seu col·legial etc.

 

És evident que passarem moments difícils però ens en sortirem i serem més forts com a col·lectiu, més units que mai i que aprofitarem aquesta maleïda experiència per a ser conscients de la fragilitat de tot allò que donàvem per fet, de totes aquelles petites coses, comoditats, certeses i demés que ara es veuen alterades quasi per sorpresa. No defallim doncs som imprescindibles per a la societat i per a les nostres famílies.

 

Als companys i companyes que malauradament hagin tingut pèrdues familiars, el nostre més sentit condol, teniu tot el col·lectiu al vostre costat.

 

  Cuideu-vos molt!!!!