}
Tel:+34 977340850   

Protocol Centres Penitenciaris de Catalunya per comunicacions presencials amb advocats i advocades


ll

El Protocol per a les comunicacions amb advocats i advocades amb les persones internes en els diferents Centres Penitenciaris de Catalunya, d’aplicació actualment amb motiu de Covid-19, és el següent:
 
   

  1. En qualsevol fase del desconfinament, l’intern o l’interna té dret a rebre la visita, per locutori, dels seus advocats designats o advocades designades.  

  1. L’entrada dels advocats i advocades al centre seguirà les normes generals previstes per la resta de visitants: mascareta i guants obligatoris, control de temperatura corporal, distància social de seguretat.  

  1. En cas de que es presenti un advocat o una advocada per visitar un intern o una interna que es trobi malalt o malalta de la COVID-19, en aïllament per contacte estret o en un mòdul confinat, s’informarà a l’advocat o a l’advocada sobre la impossibilitat de, per raons de salut pública, dur  a terme la visita així com, la data aproximada en que aquesta podrà realitzar-se. 

  1. L’intern o l’interna, quan hagi de ser traslladat o traslladada al departament de comunicacions, sempre portarà la mascareta posada, mesura que es mantindrà durant tota la comunicació.  

  1. No es poden ajuntar interns o internes de diferents mòduls en els espais de comunicacions per aquesta finalitat.  

  1. Desprès de cada comunicació amb l’advocat o l’advocada, el locutori serà degudament netejat abans de que sigui novament ocupat.  

  1. Quan s’hagi de lliurar a l’intern o l’interna documentació provinent de l’exterior, inclosa la documentació judicial, s’informarà a l’intern o l’interna que ha de seguir el procediment següent: desprès de llegir el document, se l’ha de guardar i , sense tocar-se la cara, ha de procedir a rentar-se /desinfectar-se les mans. Guardar el document 72 h. a la seva cel·la abans de que es torni a tocar.  

 
Aprofitem l’avinentesa per recordar-vos  que arran del conveni de col·laboració signat entre el Departament de Justícia i el Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya, al nostre Col·legi tenim implantat el programa de vídeo comunicacions entre les persones internes en centres penitenciaris i centres educatius de justícia juvenil i els seus advocats/des defensors/es.
 

Als efectes de poder organitzar aquestes connexions, el  Departament va elaborar un programa informàtic d’agenda digital, anomenat AVEP (Automatització de Videoconferències d’Execució Penal).

 
Us adjuntem novament el Procediment d’actuació per donar curs a les vídeo comunicacions i el Manual-Guia per als advocats/des sobre l’ús de l’aplicatiu AVEP (agenda digital). El procediment és molt senzill, simplement heu d’accedir a l’agenda des del portal d’accés del professionals (e-justicia).

Aquest servei està dirigit a tots els col·legiats i col·legiades del nostre Col·legi de l’Advocacia. El servei és gratuït pels lletrats i per les lletrades que porteu la defensa derivada d’un assumpte del torn d’ofici. Pels assumptes particulars té un cost de 25 € més IVA.

Us ho comuniquem als efectes oportuns.