}
Tel:+34 977340850   

Reactivació dels Jutjats de Falset


ll

Aquí teniu l’acord de la Jutge degana de Falset de data 27 de maig de 2020, en relació les mesures de seguretat aprovades per a l'accés a les dependències  judicials i el calendari d’assenyalaments.

 

Al respecte, us destaquem alguns dels acords per la seva importància, tot i  que es troben transcrits de forma més extensa i detallada a l’acta adjuntada:  

 

  1. A l’esmentada acta es recullen i s'aproven una sèrie de mesures de seguretat per l’accés a les dependències judicials que seran d’aplicació fins al 31 d’octubre de 2020, llevat de possibles modificacions segons l’evolució de la situació sanitària.

 

Com a conseqüència d’aquestes limitacions d’accés es provocarà una limitació en la celebració de vistes com a resta d’actuacions judicials presencials i que a més a més es poden veure afectades pel servei de guàrdia.

 

  1. En relació als assenyalaments judicials:

 

  • La Sala de Vistes situada a la planta baixa de l’edifici judicial serà utilitzada per la celebració de tot tipus d’actuacions judicials (diligències de guàrdia, vistes civils presencials o telemàtiques, delictes lleus, judicis ràpids, declaracions d’investigats/testimonis, etc...)  
  • No es celebraran vistes durant el mes de juny.
  • A partir de l’1 de juliol es reprogramaran les vistes i actuacions que van ser suspeses com a conseqüència de l’estat d’alarma.
  • El Jutjat notificarà als professionals, dins les dues pròximes setmanes, els assenyalaments de les vistes pels mesos de juliol, setembre i octubre de 2020.

 

  1. En relació l’accés a l’edifici judicial:

 

  • Professionals: només hi podran accedir el dia que tinguin assenyalada una actuació judicial o el dia que tinguin concertada cita prèvia per a la pràctica d’alguna diligència o consultar un expedient judicial.
  • Ciutadans: només hi podran accedir el dia que tinguin una citació per un actuació judicial.

 

Aquest accés s’haurà de fer adoptant totes les mesures de seguretat que detalla aquest acord, com l’ús de mascareta pròpia i el rentat de mans amb gel hidroalcohòlic disponible a l’entrada del Jutjat

 

  1. En relació a la presentació d’escrits:

 

  • En l’àmbit civil, amb procurador o procuradora designat, la presentació d’escrits es duran a terme de la forma habitual a través d’aquest, qui haurà de seguir el procediment establert a l’acta.
  • En l’àmbit penal, a partir del 4 de juny, i durant els primers quinze dies, es recomana la presentació d’escrits per correu electrònic o fax del Jutjat. Si es considera convenient el desplaçament a l’edifici judicial s’haurà de concertar cita prèvia.  

 

També us volem informar que, com que del contingut d’aquest acord no consta cap regulació de presentació d’escrits en procediments civils sense designa de procurador o procuradora, el Col·legi ha fet les gestions oportunes per tal de que aquests escrits es puguin presentar pels advocats o advocades de la mateixa forma que en l’àmbit penal. Aquesta proposta ha estat acceptada per la Jutge degana.

 

  1. En relació la consulta d’expedients judicials o recollida de documentació:

 

És necessari que prèviament us poseu en contacte amb el Jutjat de forma telefònica o bé, per correu electrònic per tal de concertar cita. Tindreu a la vostra disposició  la sala per advocats i advocades ubicada a la planta baixa de l’edifici judicial per a la consulta de l’expedient judicial.   

 

No obstant això, en relació el procediment d’obtenció de les còpies de l’expedient,  que disposa el punt 22 de l’acord, us informem que estem gestionant, juntament amb el Col·legi de Procuradors, una opció alternativa a la que proposen degut a la seva inviabilitat. Una vegada solucionada aquesta problemàtica us informarem de manera immediata.